Bernadetta Zorg
  • Welkom
  • Bernadetta Zorg
  • Diensten
    • Dagbesteding >
      • Zorgaanvraag Dagbesteding
    • Persoonlijke verzorging >
      • Zorgaanvraag persoonlijke verzorging
    • Begeleiding individueel >
      • Zorgaanvraag Begeleiding Individueel
    • Huishoudelijke hulp >
      • Zorgaanvraag Huishoudelijke Hulp
    • Palliatieve Zorg >
      • Zorgaanvraag Palliatieve Zorg
      • Palliatieve zorg definitie WHO 2002
  • Coronavirus
  • Dagbesteding
  • WMO
  • Aanvragen
    • Zorgaanvraag Formulier
  • In- en uitsluitingscriteria
  • Clientenraad
  • Mantelzorgers ondersteunen'
  • Privacyregeling
  • Klacht
  • Privacyverklaring
  • Contact
  • Intranet

Waarover kunt u klagen?

U kunt klagen over van alles. Over praktische zaken en over organisatorische zaken. Bijvoorbeeld als u vindt dat er te weinig hulp is bij het aankleden. Of over de kwaliteit van onze dienstverlening.

Onze medewerkers zijn goed opgeleid, worden regelmatig bijgeschoold
en krijgen begeleiding van hun leidinggevende. Ze werken volgens
allerlei regels en protocollen. Toch gaat er wel eens iets mis in de zorgverlening.

Is dat bij u het geval? Blijf er niet mee rondlopen, maar praat
er over met de betreffende verzorgende of de leidinggevende. Want elk
signaal, elke klacht is waardevol. Het biedt ons de kans om zaken te
veranderen, te verbeteren. Als we niets horen, kunnen we ook niets doen!

U hoeft niet bang te zijn dat u geen zorg meer krijgt of dat de
medewerkers niet meer aardig tegen u zijn. Wij zien klagen niet
als mopperen of als ruzie zoeken. Wij stellen het juist op prijs dat
u durft te zeggen wat u vindt. 
​

Eerst praten

Wij adviseren u om allereerst te gaan praten met de medewerker over wie u niet tevreden bent. Een rustig gesprek lost meestal al veel op, zo is onze ervaring. Biedt dat gesprek geen goede oplossing, vraag dan of de leidinggevende bij u langs wil komen en leg de kwestie aan hem of haar voor.

​

… dan klagen

Is de kwestie na gesprekken met de medewerker en de leidinggevende of de directeur nog niet opgelost? Dan kunt u een stapje verder gaan en een klacht indienen bij de klachtencommissie van Klachtenportaal Zorg. 


Klachtencommissie

Bernadetta Zorg is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. 

Een klacht over een zorgaanbieder aangesloten bij Klachtenportaal Zorg wordt ingediend:
  • Via www.klachtenportaalzorg.nl. u vult het formulier klacht indienen in
  • Contact via de e-mail info@klachtenportaalzorg.nl
  • Schriftelijk, door de klacht te sturen naar Westerstraat 117, 1601 AD Enkhuizen
​

Spelregels voor de klachtenprocedure

Na het indienen van een klacht wordt de procedure gestart:
  1. Ontvangst klacht
  2. Eerste beoordeling klacht door “Klachtenportaal Zorg”
  3. De klacht wordt geregistreerd en in behandeling genomen
  4. De klager ontvangt een ontvangstbevestiging van de klacht
  5. Binnen vijf werkdagen wordt er telefonisch of per e-mail contact opgenomen met de klager
  6. Afhankelijk van de complexiteit en de wens van de klager kiest het Klachtenportaal voor bemiddeling of directe voordracht voor de commissie
  7. Indien de klager wenst dat de klacht voorgedragen wordt voor de klachtencommissie wordt dat verzoek ingewilligd.
  8. Bij de keuze voor bemiddeling wordt de Zorgverlener op de hoogte gebracht van de klacht en krijgt hij/ zij de mogelijkheid zijn/haar kant van het verhaal te doen. Er wordt gezocht naar een passende oplossing
  9. De klager wordt op de hoogte gebracht van de resultaten van het gesprek met de zorgverlener.
  10. Als de klager tevreden is met het resultaat is de klacht afgehandeld.
  11. Als bemiddeling niet leidt tot de afhandeling van de klacht wordt de klacht behandeld door de klachtencommissie. Daarbij geldt het Klachtenreglement Klachtenportaal Zorg.
  12. De klachtencommissie geeft een oordeel over de (on)gegrondheid van de klacht, maar onthoudt zich van een oordeel over juridische aansprakelijkheid en/of schadevergoeding.
  13. Na hoor en wederhoor geeft de klachtencommissie het oordeel en eventueel aanbevelingen aan de zorgverlener.
  14. De klacht is afgehandeld.

Klik hier voor het klachtenreglement

Binnen vier maanden moet de klacht zijn afgehandeld. De klacht wordt met het proces tot oplossing gerapporteerd, geanonimiseerd in een jaarverslag gepubliceerd en ingediend bij de IGZ. De privacy van zowel de klager als de aangeklaagde wordt gewaarborgd.

Bedrijfs info

Benadetta Zorg                                                                                                                                                                 WTZi toelating: CIBG / TZi 26329.3
KvK 71745696                                                                                                                                                                    AGB Code: 75753154

Daniel Defoelaan 88
1102ZK Amsterdam


Contact:
​info@bernadettazorg.nl
Telefoon 0850664321

Privacyverklaring